marka logo tasarım
Logo nedir? Söz manaı olarak esas alınlığı dilimizde amblem olan, bir alışverişin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, manaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak alışverişletmenin yahut organizasyonun dikme olarak yaptığı alışverişi sembolize edebileceği gibi, markanın kendi manaı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı karınerik ve anlamlara sahip olur.
Sorusu sorulduğunda söz manaının haricinde, birhayli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan özlük yahut kuruma neyin ve elbette aktarıldığı bayağı önemlidir. Sair taraftan logo dizayn çhileışmasını yapacak özlük yahut kurumun sizi elbette anladığı ve logo çhileışmanızı elbette bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, alışverişletmenizin ve bundan ahir çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çhileışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğalışveriştirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik karınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş düzı ile faaliyette bulunan şirketler karınin elan çok tercih edilebilir. Biricik bir sektörde faaliyet gösteren alışverişletmelerin ekseriyetle logoları bölümü oyun değer. Ancak takkadak fazla bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda afişlemek imkansızdır.
Logo ne alışverişe yarar?
İşletmeler karınin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hin aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çarkıt halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan cidden bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple alışverişletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza berk adımlarla devam edebilmek hesabına “logo dizayn” çhileışması ile temellayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) deyiş değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca gâh kişilerin bir çehrete teşhisnmasını sağlayan alışverişaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, zorlamasız anlaşılır, yazıırlanması zorlamasız, olabilir evetğunca azca adetda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çbedel baskı ve pazarlık tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok önemli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka firma ya da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa saik vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya önemli muhatara verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin yürekğine oranlı olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini elbette teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin üstıaralık lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hin bile dürüstılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün ya da firma karınin logo tasarlanacağı hin o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hin simgenin taşıyacağı mana bakımında bu marifet çok önemlidir.
Bir cevap yazın